יום רביעי, 3 ביוני 2015

תמ"א 38 - מה זה בדיוק אומר?

מדינת ישראל אינה נחשבת למדינה וותיקה כשאר מדינות העולם, עם ההיסטוריה ארוכת הטווח והמבנים בני מאות שנים. יחד עם זאת, גם במדינתנו הצעירה ישנם מבנים רבים, בעיקר כאלה שנבנו לאחר שנת 1980, המאופיינים בפוטנציאל קריסה ממשי בזמן רעידת אדמה (גם אם לא מן החזקות) שעלול לסכן את יושביהם. מסיבה זו פועלת מדינת ישראל כל העת במתן תמריצים שונים לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה, כאשר תמ"א 38 נחשבת לעיקרית שבהם.

תמ"א 38 - לחיזוק יסודות המבנה

 
לאחר שנת 1980 חלה מהפיכה של ממש בתקן המחייב לבניית מבני מגורים. השינוי המשמעותי סובב סביב מסת שלד המבנה והסידור המרחבי שלו כך שהסיכוי לקריסה בעת רעידת אדמה יקטן משמעותית. יש להבין כי מדינת ישראל נמצאת באזור שבעבר הרחוק היה פעיל מאוד מבחינה סיסמית (רעשי קרקע) וכל המחקרים מראים כי בכל עת עשויה להיגרם רעידת האדמה הגדולה הבאה. חיזוק יסודות המבנה כחלק מביצוע תמ"א 38 יעזור לדיירים ראשית כל להרגיש בטוחים יותר ולהיות מוגנים כשאר בעלי הדירות שנבנו לאחר 1980, זאת בנוסף ליתרונות ותמריצים נוספים שקשה לוותר עליהם.

תמריצים לביצוע תמ"א 38

לא כל הדיירים שגרים במבנים שנבנו לפני שנת 1980 ששים לקראת ביצוע הפרויקט המיוחל. פעמים רבות מדובר באוכלוסייה מבוגרת שאינה מעוניינת בשינויים ובמקרים אחרים הדבר נשלל בשל חוסר ידע או חשש לקראת כניסה לפרויקט כלשהו. מסיבה זו מציעה המדינה מספר תמריצים שמהם לא ניתן להתעלם וזאת הודות לשינויים במבנה שישדרגו את חיי הדיירים כולם ובעלות שולית, אם בכלל. מבין התמריצים ניתן למצוא את שיפוץ חזות המבנה, תוספות חדרים למגורים (לרבות ממ"ד), הוספת מעליות, בניית מרפסות ועוד. בבניינים אחרים, שעוברים שינויים שלא כחלק מפרויקט תמ"א 38, כל היתר שכזה יהיה כרוך בתשלום היטל שבח שיחול על חשבון בעלי הנכסים. במסגרת התמ"א, לעומת זאת, נהנים הדיירים מ- 0% היטל השבחה ועל כן הם זוכים בשקט נפשי ותועלת כלכלית שלצידה.

ייעוץ משפטי ומקצועי

חשוב מאוד להיכנס לפרויקט תמ"א 38 רק לאחר קבלה של כל המידע המלא מבחינה מקצועית-קבלנית אך גם משפטית. הקבלן יוכל לעזור לכם באפיון הצרכים תוך חתירה להשגת כל האישורים הנדרשים ואילו עורך דין מומחה לענייני נדל"ן, יעזור להפיק את החוזה המתאים של הדיירים במבנה אל מול הקבלן. באופן זה פרויקטים כאלו מתחילים ומסתיימים בהצלחה, ללא הסתבכות משפטית כזאת או אחרת. 
המאמר באדיבות אתר: tama38.org.il
www.globes.co.il
תמ"א 38 מעניקה זכויות בנייה לתוספת יחידות דיור והרחבת דיור במבני מגורים, ותוספת שטחי בנייה למבנים שאינם מיועדים למגורים, בהליך ישיר של היתר, בין השאר כדי לעודד את החיזוק.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה