יום שלישי, 28 ביולי 2015

עשה ואל תעשה בפרויקט תמ"א 38

ההחלטה לערוך חיזוק מבנה נגד רעידות אדמה היא תמיד חכמה ומבורכת, ואם היא נעשית במסגרת תמ"א 38, הפרויקט הממשלתי לעידוד חיזוק מבני מגורים, היא נעשית כדאית. כדי לא לבצע טעויות קריטיות בתחום זה, שרוב האנשים אינם מכירים, אנו מגישים לכם כללי עשה ואל תעשה בפרויקט תמ"א 38.

 
עשה: בדיקות רקע
אל תוותרו בשום אופן על בדיקות רקע של הקבלן או היזם. בדקו מיהו בדיוק, מהו חוסנו הפיננסי, מהו הנסיון שלו בתחום תמ"א 38, מהי רמת האמינות שלו, עד כמה מקצועית העבודה שהוא עושה וכו'. רק לאחר שבדיקות הרקע מראות שכל הסיכויים הם שתצלחו את הפרויקט בשלום התחילו לדבר עם היזם או הקבלן. בכל מקרה דרשו מהקבלן להפקיד ערבות בנקאית למקרה של פשיטת רגל באמצע הפרויקט.

אל תעשה: אל תוותרו על סיוע מקצועי
הרצון של בעלי הבתים יהיה תמיד שונה מהרצון ומהאינטרס של הקבלן או היזם. מכיוון שהקבלן או היזם מגיעים מצוידים בעזרה מקצועית של עורכי דין ויועצים שונים, עליכם לשכור עורך דין או חברת ייעוץ מומחית בתחום כדי לוודא שאין בהסכם ביניכם לבין הקבלן או היזם סעיפים המטים את החוזה לטובתו ומקפחים אתכם.

עשה: הגיעו להסכמה רחבה ככל האפשר
מבחינת החוק, כדי לבצע חיזוק מבנה במסגרת פרויקט תמ"א 38 מספיקה הסכמה של שני שליש מבעלי הבתים בבניין, אך החיים מוכיחים כי אם ישנם מתנגדים, הם עלולים לפגוע בקצב התקדמות העבודות בדרכים שונות ויצירתיות. עדיף תמיד לנסות ולקבל את הסכמת כל הדיירים. הקשיבו למתנגדים, שמעו את בעיותיהם ונסו לעזור להם לפתור אותן בצורה הטובה ביותר האפשרית. לפעמים, עצם ההרגשה שבאים לקראתם תספיק כדי לרצותם.

אל תעשה: אל תוותרו על ביטוח
ויתור על ביטוח היא אחת הדרכים לחסוך בעלויות של הקבלן או היזם, אך במקרה של פגיעה של אחד הפועלים או הדיירים תוגש תביעה גם נגד ועד הבית ולא רק נגד היזם או הקבלן. אתם, מצדכם, צריכים לבטח את הבניין לפני תחילת העבודה, אך בחוזה צריך להיות מצוין הביטוח הנדרש מהקבלן, ויש לוודא כי הוא אכן נעשה בפועל לפני תחילת הפרויקט.

עשה: קבעו לוח זמנים מדויק
קבעו בחוזה לוח זמנים מדויק לביצוע הפרויקט בזמן הקצר ביותר האפשרי. מבחינת היזם או הקבלן הפרויקט יכול להימשך שנים, אך בזמן זה אתם גרים באתר בניה. גם כאן נדרשת עזרה מאנשי מקצוע כדי לוודא שלוח הזמנים הגיוני ואינו פוגע בכם.

אל תעשה: אל תמהרו
כדאי לזכור שבכל מקרה תהליך של חיזוק המבנה בתוכנית תמ"א 38 אינו מסלול מהיר, ומדובר בתהליך ארוך. אל תמהרו ואל תחפשו קיצורי דרך- בדקו את הקבלן, התייעצו באנשי המקצוע, הגיעו להסכמה רחבה של כל הדיירים, בדקו את החוזה בשבע עיניים וכו'. ויתור על הפרטים "הקטנים" בשל קוצר רוח עלול לעלות לכם ביוקר בסופו של דבר או להרחיק את תאריך סיום הפרויקט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה