יום רביעי, 8 ביולי 2015

איך בוחרים חברה לביצוע פרויקט תמ"א 38?


נדמה שכולם כבר יודעים מהי תוכנית תמ"א 38, המעניקה זכויות בניה שונות בבניינים אשר עוברים חיזוק כנגד רעידות אדמה, כתמריץ שהמדינה נותנת לחיזוק המבנים. יותר ויותר בעלי מבנים וועדי בתים מתארגנים לביצוע תמ"א 38, ולעיתים קורה שהם נופלים במלכודת דבש של יזמים לא מקצועיים או לא מספיק טובים. מומחי חברת אביב 38, המרכז לייעוץ ומימוש תמ"א 38, מגישים מדריך מפורט איך בוחרים חברה לביצוע פרויקט תמ"א 38.

הכר את הקבלן

לפני שבוחרים חברה לביצוע הפרויקט, כדאי להכיר את היזמים והקבלנים המעורבים בנושא. עוד לפני הפגישות עם הקבלנים השונים, בהן תשמעו מה הם מציעים לכם בדיוק, כדאי לערוך בדיקות רקע על החברות השונות ולברר האם מדובר בחברה קבלנית או ביזם פרטי, מיהם בעלי המניות בחברה, האם היא חברה פרטית או ציבורית, וכו'.  בסופה של הבדיקה תוכלו לקבוע פגישות עם נציגי החברות השונות ולהשוות בין ההצעות.

רשיון לפעולה

קבלן מורשה חייב להיות רשום בפנקס הקבלנים. אם אתם עובדים עם יזם, וודאו שהקבלן שיבצע את הפרויקט הוא אכן קבלן מורשה. אם אתם פועלים ישירות מול קבלן, בקשו לראות את הרישיון שלו.  כאמור, יש לבדוק את הניסיון של החברה, היזם או הקבלן, בבנייה ושיפוצים בכלל ובביצוע פרויקטים של תמ"א 38 בפרט.

יכולת כלכלית

היכולת הכלכלית והגב הפיננסי של הקבלן או היזם הם קריטיים לבחינת היכולת שלו לממש את פרויקט תמ"א 38 עבורכם. אל תוותרו על בדיקת רקע מקיפה  לחברות השונות, כדי לוודא שיוכלו לעמוד בהתחייבויותיהם.

ניסיון קודם

הזכרנו זאת כבר פעמיים, ובכל זאת נזכיר זאת שוב מפאת חשיבות הנושא: למרות שתוכנית תמ"א 38 מאושרת כבר קרוב לעשור, לא בוצעו בישראל הרבה פרויקטים כאלה, ורק בשנים האחרונות רואים יותר ויותר התעוררות והתעניינות בפרויקטים של תמ"א 38. ניסיונו המוצלח של הקבלן או היזם בפרויקטים קודמים, כולל שביעות רצון של הדיירים או בעלי המבנה, הם קריטיים. דרשו לראות פרטים של פרויקטים קודמים שבוצעו על ידי הקבלן או היזם ודברו עם דיירי המבנה – האם הפרויקט התקיים על פי לוח הזמנים המתוכנן? האם התגלו בו ליקויים, ואם כן, האם תוקנו לשביעות רצונם? ועוד.

ליעוץ מקצועי: tama38.org.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה