יום רביעי, 1 ביולי 2015

תמ"א 38 - כל המידע שחשוב שתכירו

בימים אלו חוגג פרוייקט תמ"א 38 עשור להיווסדו. על אף הקשיים השונים, התכנית חיה, נושמת ומיושמת בפועל ברחבי הארץ. בשורות הקרובות נראה מה השתנה בשוק שיפוץ וחיזוק המבנים בישראל, כיצד עליכם לפעול במסגרת התכנית, מה הקשיים הצפויים בדרך והאם כל אלו שווים את המאמץ? מוכנים? יצאנו לדרך....

החשיבות הרבה של תמ"א 38

תמ"א 38 אושרה בקול גדול במארס 2005. בסיס הרעיון – אישור הוספת דירות בתמורה לחיזוק מבנים על פי התקן הארצי על ידי יזמי הבנייה – היה נראה נהדר. כולם מרוויחים: היזמים, המדינה והדיירים, שלאחר תקופה קצרה של שיפוצים, זוכים לבניין משודרג בעל מראה חדיש ולא פחות חשוב – בטוח מפני רעידות אדמה. "מדובר בתכנית בעלת חשיבות לאומית מכרעת", אמרו אז בכירים בממשלה, ובצדק. ישראל, היושבת על השבר הסורי – אפריקאי, עלולה לספוג רעידת אדמה קשה בכל רגע. אם, חלילה, רעידה שכזו תתרחש, מבנים אשר נבנו לפני הולדת תקן הבנייה בשנת 80', עלולים לספוג נזקים קשים במיוחד..

ולמרות ההבנה לגבי חשיבותה הרבה של התוכנית, מספר מכשולים בולטים עומדים בפני יזמי הבנייה עד להתחלת הביצוע. בראש ובראשונה עומדת הסכמת 66% מדיירי הבניין (חיזוק בלבד של המבנה – הסכמת 50%). דעו לכם כי פעולות מנע נגד דייר סרבן נמשכות, לעיתים קרובות, זמן רב. גם רשויות מקומיות שונות מערימות, לעיתים, קשיים כנגד היזמים (לצד רשויות אחרות רבות המעודדות מימוש התוכנית).

החלטתם להתחיל בתהליך? להלן מספר דגשים

לאור הקשיים הנלווים לאורך כל התהליך, ורגע לפני תחילת יישום תמ"א 38 בבניין שבו אתם מתגוררים, חשוב להקפיד על מספר כללים:
  • בחרו עורך דין בעל ניסיון ומומחיות בתחום הנדל"ן.
  • בחרו נציגי דיירים אשר יעמדו בפניכם אל מול גורמי הבנייה.
  • ניתן לבצע את הפרוייקט גם באופן עצמאי בין דיירי הבניין.
  • הינכם רשאים למכור את דירתכם במהלך ביצוע התכנית.
  • דעו כי זמן השיפוץ עשוי להגיע לכשנתיים ימים.
  • דרשו מהיזם ערבות בנקאית, ערבות מיסים, ערבות בדק וערבות רשם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה