יום ראשון, 19 ביולי 2015

היתרים בנושא תמ"א 38

תמ"א 38, כפי שהיא מוכרת לציבור הרחב, היא תוכנית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה, וכיום כבר קיימת הרחבה לתוכנית, המאפשרת לשלב את תמ"א 38 עם פינוי בינוי ולהרוס את המבנה הקיים כדי לבנות במקומו מבנה חדש. בפועל, תמ"א היא חוק, ונדרשים היתרים בנושא כדי להצליח ולסיים פרויקט בניה כזה. על איזה היתרים ואישורים מדובר, מסבירים המומחים של חברת אביב 38.

תנאים בסיסיים

כדי לקבל היתר ראשוני לבניה בחסות חוק תמ"א 38 נדרשים להתקיים ארבע תנאים:
  1. היתר הבנייה המקורי של המבנה הוצא לפני 1.1.1980
  2. אישור של מהנדס מוסמך כי הבניין זקוק לחיזוק.
  3. אין תוכנית להריסת המבנה
  4. לפחות שני שליש מבעלי הדירות מסכימים על ביצוע חיזוק המבנה במסגרת התוכנית.

היתרי בנייה

ביצוע פרויקט תמ"א 38 אינו קצר מועד או מהיר, וחלק רב מהזמן הוא זמן ההמתנה להיתרי הבניה. לאחר חתימת החוזה עם הקבלן או היזם, תהליך שבעצמו יכול להימשך זמן רב, יש לערוך את תכנון הפרויקט ורק לאחר מכן ניתן להגיש את התוכניות למהנדס העיר לקבלת היתר בנייה. זמן ההמתנה הממוצע לקבל היתרי בניה הוא שנה וחצי. לתמ"א 38/2, המשלבת פינוי בנוי, כפי שהזכרנו בתחילה, יש מסלול מקוצר של עד שנה המתנה לקבל היתר. כך או כך, יש להתאזר בסבלנות.

כמה היתרים ניתנו?

תוכנית תמ"א 38 קיימת בחוק מאז שנת 2005, ולפי הנתונים הסטטיסטיים הוגשו, נכון לשנת 2014, כ- 2,500 בקשות להיתרי בניה בלבד, כשקרוב למחצית מהן הוגשו בשנת 2013. כלומר, ככל שהזמן חולף מוגשות יורת ויותר בקשות למתן היתרי בנייה במסגרת פרויקט תמ"א 38. חיזוק המבנה בו אתם גרים נגד רעידות אדמה מומלץ וחיוני כדי לשמור על בטיחותכם, ונדמה כי יותר ויותר אנשים מבינים זאת. נושא ההיתרים אמנם ממושך, אך אם לא מתחילים לא מגיעים לכדי מימוש, וזהו חלק מהתהליך הבירוקרטי שיש לעבור. נקווה שבעתיד הקרוב יקוצר הליך זה ויינתנו היתרי בניה רבים יותר במשך זמן קצר יותר.


לרשימת עורכי דין מקרקעין - עורך דין מקרקעין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה